23 juni 2010

Inspirationstjejor


Det här är Treans nya linnetröja. Köpte detta underbara linnegarn i en monter på Älvsjömässan i våras. Dessvärre räckte inte garnet till mer än en halv ärm och jag tog kontakt med den som designat tröjan, Karin Öberg på Öland. Vilken härlig tjej!
Jag mejlade och frågade om hon visste var jag kunde få tag på mer garn.
Med vändande post kom ett härva, fast en annan blå än den jag hade.
Jag skickade ett färgprov till henne och sa att ärmar också kunde göras i orange om inte den petrolblå fanns.
Idag med posten kom en härva exakt rätt färg och som nu räcker till två små ärmar. Och jag blev så jätteglad! Det är som HoP-Sussie, en av dessa fantastiska inspiratörer som törs bjuda på både kunskap och formgivning fast de har det som business.
Karins linnegarn/företag heter Kalinka - www.karinoberg.se
Surfa in, ta en titt och bli inspirerad.

Och tack Karin, du räddade Treans sommartröja! Jag återkommer!

5 kommentarer:

Sussie sa...

Vilken tur att det löste sig med rätt färgbad och jag tackar för söta ord om mig (rodnade lite)
Hur är Kalinka i tjocklek jämfört med Ullcentrums linnea?

Anonym sa...

Åh vad han kommer att bli snygg:-)
Pyss dotera

Prizillas pastiller sa...

Sussie, Kalinka är samma samma men jag upplever det lite mjukare när man "bultat runt" med plagget. Helt otrolig glans i garnet.

Sussie sa...

Ja jag såg glansen :o) men det kunde lika gärna vara blixten :o) Jag har letat efter lite grövre lingarn men det är inte helt lätt att hitta rätt grossist.

Prizillas pastiller sa...

Sussie, du har rätt, blixten gjorde garnet rent blankt. I riktiga livet är det ändå ett glansigt garn, men inte direkt blankt:)) Jag använder SK280 och msp 8,1. Ska också testa modellen på ullgarn och använda mellanstickisen. Roligt med enkla modeller.