22 juni 2010

Mosig

Min matingång är just nu indisponibel. Dricka går bra dock. Sippar vin med sugrör. Och lite äggröra. Är sydd från tänderna upp till näsroten. Ser ut som Miss Piggy med fläskläpp. Stygnen tas bort om en dryg vecka.
Och vilken tandläkarklinik! Verkligen superbra på alla sätt och vis. Vänliga, empatiska och glada. Pratar med mig om olika trädgårdsväxter, sen minns jag inget mer. Vaknar efter avslutad behandling och mår inte illa ens. Blev hämtad av maken och Alfonz. Lite vinglig under dagen men har mest suttit eller legat i nåt hörn. Bara tagit en ynka värktablett. Blir nog en till natten nu.
Idén med att få sova bort en urjobbig behandling är så bra så det borde bli program i TV. Ett program om tandvårdsrädsla. Och tänk så bekvämt för tandläkaren, patienten varken bråkar eller skriker ut sin smärta! Allt går ju mycket fortare. Jag rekommenderar både kliniken (tar patienter från hela landet, även "vanlig" tandhälsa)personalen och sovmöjligheten. Narkoskliniken, för tandvårdsrädda.

Kan man mosa sill och potatis på midsommarafton? Skratta är omöjligt...

8 kommentarer:

LovisoHedda sa...

Det går säkert att mosa sill o potatis, nubben går oxå att dricka med sugrör, rårörda jordgubbar med grädde är gott och fnissa lite kan du nog:-))) Heja dig!

Heléna sa...

Instämmer med föregående inlägg. Det gäller att koncentrera sig på möjligheterna och dom är oändliga. Skönt att allt gick bra.

Knittermarie sa...

Stor kram & hoppas du får en extra nubbe till helgen!

Surtanten sa...

Roligt att höra att allt gått så bra. Hoppas du får en riktigt rolig helg!!

Prizillas pastiller sa...

Åh kära systrar, hur skulle man klara sig utan era uppmuntrande och glada tillrop?
Riktig glad midsommar önskar jag er och jag ska ta en nubbe för var och en av mina bloggsystrar när det blir dags på midsommarafton. Sen kan jag väl pratta medt förschvinnande lätthetdt...

Sussie sa...

Ta en nubbe för mig oxå :o)
Kram

Nina sa...

Du kan mosa det mesta med i en mixer. :-) Eller gå över till barnmatsburkar som jag åt när jag hade fått tandställning i tonåren.
Ha en riktigt skön midsommar!
SKÅL

April sa...

Alltså: fnissa invärtes och ohörbart går bra, intaga dryck inga problem, hantera tangentbord och läsa bloggar går fint: du har tagit ett modigt steg att lösa problemet och ha en god midsommar! Håller båda tummarna!