14 juni 2010

Nu har jag bestämt mig

Gullhjärtan!
Tack för all empati som tacksamt tas emot via cyberrymden.
Idag bestämde jag mig för att genomgå operation under narkos. Vad som helst bara jag slipper vara vaken och höra allt dom sysslar med och ljudet av borren. Slantar får ordna sig på nåt vis. Ska lämna in en lottorad:))

Redan den 22 juni ska jag vara där kl 07.30. Så tidigt har jag inte varit uppe sen jag blev passionist.
Och sen blir jag hämtad av maken runt 10.30 då jag har fått vakna upp och landa under ca 1,5 timme. Och jag tror på den här behandlingen. Tandköttet är den del av kroppen som har snabbast läkningsförmåga. Det kan alltså inte vara helt fel att undvika stora kirurgiska ingrepp.

Vad jag inte förstår är varför tandvård i detta avlånga land fortfarande anses vara något som vid sjukdomar anses vara självförvållat. Och var går gränserna i munnen för sjukvård och tandvård? Det är idag väl känt att tandanlagen är lika ärftliga som andra ärftliga defekter och fördelar. Det är bara turen som avgör fortsättningen och om du dessutom haft tur med kloka föräldrar som söker hjälp i tid om behovet uppträder.

Det är många såna saker jag inte förstår. Eller hittar nån logik i.
Hade fått en Nordea-check från ett företag jag returnerat en vara till. Nu har jag ett konto i Nordea och gick glad i hågen in på deras bankkontor.
Det skulle kosta 50:- att sätta in slantarna på mitt eget konto i Nordea. Sånt gör mig pissed off!
Vet du vad som händer? Damen (för det var en sån) tar checken och kopierar den. Stoppar org.checken i ett kuvert märkt Plusgiro, ger mig kopian på checken och postar kuvertet via den interna posten. Då var det kostnadsfritt.
Man blir så paff så orden vill inte ta sig fram.

Visst hade det varit enklare om hon bara knappat in mitt kontonummer?

Som sagt, jag förstår inte riktigt - och det är väl klokast att inte gräva ner sig i att ens försöka...

5 kommentarer:

April sa...

Kattrasen på min sida är cornish rex. Rexringen skriver att "En Cornish Rex är livlig, intelligent, nyfiken och mycket företagsam. Den deltar i hög grad i ägarens dagliga sysslor..." Jo, den katten är verkligen PÅ hela tiden.
Lycka till med tandläkeriet! Det var skönt att du får en snabb tid mitt i eländet. Anna

LovisoHedda sa...

Låter som den bästa lösningen att få sova sig igenom. Bra val!
Visst é det konstigt att man inte kan hoppa över rader i "regelboken" ibland...
Jag som under massor med år, i mitt förra yrkesliv, arbetade med systemutveckling får nästan en anafylaktisk chock när damer och herrar bakom disken eller i telefonen säger: "det går inte för datan...."

Pöss!

Nina sa...

Nordea är obegripligt. Tandvården också.
Min far skaffade implantat så jag har följt hela processen på nära håll.
Medsänder sådär en tusen kramar och varma tankar, att ta fram vid behov. Tar de slut så går det bra att rekvirera fler. Skriv en liten rad bara.
Kram

Surtanten sa...

Håller tummarna för dig, och stortårna med om det behövs......

Eva i Stäket sa...

Lycka till med ditt bökande med tänderna!! Sånt är INTE kul!! :(

Mönstret till min Haruni är gratis om man går med i Ravelry (också gratis) på www.ravelry.com

Kan starkt rekommenderas. Det finns massor av roligt i detta nätverk.