20 juni 2010

Ny liten skogsmedborgare



Får jag presentera; en av våra hyresgästers barn som nu är i full färd med att flyga runt och bekanta sig med livet utanför holken. Kanske rentav flytta hemifrån? Eller ska han hålla tal till folket?
Just denna holk sitter precis ovanför tvättlinorna och han satt där en lång stund och bara tittade på mig, helt orädd.
Men jag har inte den blekaste om vilken sort den tillhör så tipsa mig gärna. (Hålet är ca 25mm.)

För övrigt har jag faktiskt kastat ett och annat öga på bröllops-TV och säga/tycka vad man vill, men kärleken och värmen mellan detta unga par verkar totalt genuint och äkta. Och visst kände man lite delaktighet i det historiska vingslaget. Har aldrig varit med om att "di kongelige" är så öppna i både ord och handling. PR-trick?

Fast mycket bättre än bröllops-TV var det att få info om upptagne sonens cykelfärd. Han var med i Vättern Runt och använde facebook vid några tillfällen för att hålla familjen uppdaterad.
Och härligt var det att han klarat det hela i mål utan andra blessyrer än ömma skinkor och stel nacke. (En nacke som fick en riktig kyss när han rasade från en balkong för flera år sen och landade på raka ryggen).Och att han var så nöjd med sig själv för att ha att ha sig till mål.

Och så är det ju. Vi blir tillfreds med oss själva och växer nog lite av att lyckats med det man föresatt sig, oavsett vad det gäller. Vi behöver nog små utmaningar i vårt dagliga liv.

Jag lyckades inte med mina betongarbeten, men ett nytt staket är på G så jag har inte gett upp...

6 kommentarer:

Heléna sa...

Gråsparv kanske? Stämmer på honans beskrivning enligt min lilla fågelbok.

Prizillas pastiller sa...

hm, om föräldrarna är svartvita?

Heléna sa...

Nä, då kan det vara flugsnappare.

maskinstickning sa...

Maken sa också att det kunde vara flugsnappare, men att det var svårt att säga säkert.

Anonym sa...

ja jag trycker på gillaknappen jag, alle ungar e söte, ta hand om småfåglarna du
kram
Cia

Prizillas pastiller sa...

åkej, flugsnappare blev nu ett majoritetssvar så då är det en sådan. Tack.
Då har vi Hacke hackspett, Örnie och Majken koltrast, Robin rödhake, Ella sädesärla och nu Snappe flugsnappare. Och en del rovfåglar som inte velat stanna och prata med oss...
(måste göra som Sussie, sätta en etikett på Pladder)