8 juli 2010

Vita rosor. Och Azalea!


Nu blommar Karen Blixen-rosorna för fullt. De är helt enkelt hänförande och mängden gör att grenarna måste stöttas för att inte knäckas. Och de har också klarat sig från löss. Hittills!

Men vad skådar mitt östra öga? Jodå, det är min vita Azalea sen i julas som blommar igen! Det var en riktigt envis rackare. Har aldrig varit med om det förut. Och den står i stark sol fram till två-snåret. Och visst hade tanken varit att kasta den efter jul, men bladverket var så grönt och den verkade så kraftig och frisk.

Var på grillmiddag hos upptagne sonen härom kvällen. Jättemysigt. Fast Skorpan (mallorcinsk råtthund 9 år) som blev kastrerad för ca en månad sedan, är fortfarande en riktigt het brud för Alfonz. Han for som en raket efter henne och när vi kopplade honom för att få lite matro satt han under matbordet och ylade. Högt och väldigt ledsamt. Men det tar väl ett tag innan hormonerna har slutat lämna doftmarkeringar. Skorpan ska bo hos oss en vecka i augusti så jag hoppas det hela är balanserat tills dess. För övrigt är hon ovanligt glad och väldigt lekfull. Det har hon inte varit på flera år.

Vilket osökt får mig att tänka på denna sommar - är den inte helt fantastisk?

1 kommentar:

Sussie sa...

Hej
Jag har samma ros och är så förälskad i den :o)Det enda som saknas är väl doft annars är den det underbaraste som finns :o)
Ha det gott i värmen