9 september 2010

En missad kullerbytta

...och jag upptäckte av en slump att vårt lilla stickgäng Kullerbyttan skulle ha en dejt igår. Hade bestämt mig för att närvara, men fylld av entusiasmen över dammarbetet och det kroppsliga förfall det medfört, tappade jag bort alltihop. Hade också tänkt slå en pling till Sara, vilket också tappades bort. Känns lite trist, men ändå nyttigt tror jag.
Har inte kommit in i stickrytmen riktigt ännu, det är fortfarande så ljusa dagar och stickning för mig är kulna höst- och vinterdagar när storm, regn, snö och kyla står på lur.
Men det är alltid roligt att träffa töserna i stickgänget och alltid finns det några tips att inspireras av.
Så jag hoppas det har blivit lite mera höst nästa månad och att jag är klar med beställda alster och att hjärnkontoret är öppet för en massa ny inspiration till stickisarna.

2 kommentarer:

Eva i Stäket sa...

Det hade varit kul om du kommit! Nästa träff är den 13:e oktober.

Prizillas pastiller sa...

...har noterat. Tur att det är en onsdag:))