23 oktober 2010

Bara för ro s k ull

...lyssnade jag på Melody Gardot (smaskens) och hade gjort ett stycke klart av rosenkoftan - och glömde helt bort tiden.

Stickat i Ullcentrums 8/2 finullsgarn. Härlig och naturlig ullkänsla, men lite för stickigt för mig.
Rosorna är omgjorda femtioelva gånger och omstickade nästan lika många.
Och det är lagom kul med hålpapper som ska tejpas och klippas på nytt!
Och redan nu ser jag nåt som ska ändras...
Fort men fel!


Tålamod är något som inte återfinns i min vokabulär...

6 kommentarer:

Sussie sa...

Tålamod??? Vem har det i överflöd? Inte jag heller :o) Men rosen är snygg.....Ha en bra dag

Prizillas pastiller sa...

Du också, och tänk på att det finns ett liv bortanför stickisarna - det har jag hört från osäker källa. Och vad gör du uppe 07:12:)

Sussie sa...

Nu överraskar du mig ;o) Liv bortom garn???? nähäää du.....Idag vaknade hjärnan kl 06 och satte igång med varv och masktjosan, så jag gick upp, fixade kaffe och satt och räknade....Livet e stenkul

Prizillas pastiller sa...

...ja sa ju att det var en osäker källa:)

Inga sa...

Urläckert mönster!

Stickmamma sa...

Otroligt snyggt mönster.Till slut blev du väl ändå nöjd?