2 oktober 2010

En vecka utan garn - näe....

...och nu är vi tillbaka från de föräldrafria dagarna i upptagne sonens hem där vi vaktat huset några dagar.
Barnbarnen är stora och läxor på högstadie och gymnasie är inte att leka med. Och med Idol efter middagen blir tiden för umgänge inte speciellt lång. Men det känns ändå härligt att få dela deras vardag med läxor, funderingar, kompisar och framtidsfrågor.

Kände att jag tycker det är rätt skönt att ha uppnått mogen ålder och befinna sig i "livets mellanrum". Inte så mycket funderingar på yrkesval, partners eller vilket land man skulle välja att bo i.

Hade för säkerhets skulle med mig den lilla stickisen (LK150) och stickade faktiskt 2 A-tröjor som nu är under montering.
Har också börjat med en flaskgrön tröja till sonsonen, i tuckmönster. Har försökt med maskprov, men det funkar inte på min tuckstickning. Ett vanligt varv är två varv med tucken...

Men jag gör som vanligt - går efter mitt osvikliga ögonmått - med risk för haveri!

Bilder på ingående...

1 kommentar:

Knittermarie sa...

Näe...en hel vecka utan garn går ju bara inte :) Maskprov eller ej....du är lite äventyrlig och verkar ha ett otroligt ögonmått!
Ha de gott!