12 oktober 2010

Färdigt






Här kommer ytterligare en A-tröja. Stickad i akryl till väninnan i Skåne som inte tål ull.










Och äntligen blev snöflinge-koftan klar. Ska ta in lite tips på hur man enklast gör knapphål i framkanten. Nu blir det tennbeslag som sig bör.

Och tack gudomligt snälla Sussie för garnprover. Har nu testat och beställt 1kg-koner från Ullcentrum. Underbart härligt garn och med konerna blir jobbet med trådfästning väsentligt
enklare.




Ett nytt mönster är under bearbetning och kommer snart på bild. Är vansinnigt roligt, men jag förstår att det är väldigt mycket enklare med designprogrammen där allting finns färdigt.

Har kommit in i nån märklig stickfas nu och varje ledig minut står jag vid stickmaskinen eller klipper mönster, lyssnar på Lotta Bromé eller ljuvlig klassisk musik.
Det finns en Måz-art för varje tillfälle...

(Vi hade en katt som hette Mozart. Han omdöptes snabbt till Måskatten av barnbarna).

5 kommentarer:

Eva sa...

Grattis till din produktivitet!
Så kul för oss som läser din blogg, att få så mycket nytt att gotta oss åt.Snöflingekoftan är helt underbar.

Sussie sa...

Din snöflinga är supersnygg! Skönt att du blev hjälpt utav min ringa insats ;o)

Eva i Stäket sa...

Snöflingekoftan är helt underbar!
Kommer du på Kullerbyttamöte i kväll?

Surtanten sa...

Jättesnyggt! Maken har en lusekofta som är ganska lik din snöflingekofta, den kostade typ 1500 kr för 15 år sedan.
Så den som får din fina kofta kan skatta sig lycklig.

Prizillas pastiller sa...

Tack, tack säger jag lätt rodnande av berömmet:))
Ärmarna blev lite för långa, men det kanske finns nån som har det behovet...
Och tyvärr Eva så kommer jag inte ikväll. Har sett fram emot denna kväll ända sen jag missade förra onsdagen. Och igår kväll sa både näsa, hals och öra upp sig och nu sitter jag här med ömmande hals och rinnande näsa. JÄTTEBESVIKEN!