28 oktober 2010

Hur tänkte jag nu

Jaa, här sitter jag nu igen och bara funderar. Inte alls över livets förgänglighet, nejdå, dom tankarna släppte jag vid fyllda femti:)
Näe, jag funderar faktiskt på om jag skulle ha två olika bloggar. En som jag använder som en slags dagbok och en som en ren stickblogg.

Efter att ha funderat rätt länge (för att få tiden iväg från rosenkoftan som ligger på ärmmontering) så tror jag (låter fortfarande tveksamt) att det får fortsätta vara bara en blogg. Jag är numera en ganska rörig person. Inte ybervimsig eller så, utan mer det här att hålla på med många olika projekt. Och fördelen med att vara passionist är ju ändå att man kan hålla på med det man gillar och har lust med.

Och lust har jag en tid med stickning, en tid med snickring, en tid med sömning, en tid med trädgård och växter, en tid med älskad make och Alfonz. Icke att förglömma barnen och barnbarnen. Och sånt tänker jag på under tiden jag stickar. Vilket innebär att många vackra tankar är tänkta när mina alster är klara och hamnar på bild (kanske - inte alla). Och jag går från det ena projektet till det andra, många gånger, under en och samma dag.

Så nu har jag kommit fram till att det skulle bara bli besvärligt med två bloggar. Och denna något röriga (men icke ybervimsiga) tillvaro är ju mitt nuvarande liv som jag noterar och delar med mig av i valda delar.

So be it. Så skönt när man har ett bollplank. Hjärtatack.

6 kommentarer:

Koola Viola sa...

Hej goa du, tack för vykortet!
Det värmde i höstrusket, kram på dej :o)

Sussie sa...

Det räcker väl med en blogg! Vi maskinister tycker oxå om annat än stickat och andra gillar även ditt stickade. Visst samsas vi bra trots många olika intressen. Alla vackra tankar som tänks under stickningen vävs in i kläderna och ger bäraren harmoni. Om ett arbete har trilskats med en under hela processen så är plaggets energi att ALLT låter sig göras om man bara är envis. Så flummig låter jag till mina kunder oxå och dom brukar återkomma och berätta att det var så sant så. Ha en bra dsg. Kram

Surtanten sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Surtanten sa...

Jag håller helt med Sussi, livet består av mer än stickning och det är kul att läsa om ditt liv även utanför stickmaskinen.
Själv försökte jag hålla mig till maskinstickning i bloggen, för jag trodde inte att någon var intresserad av att läsa om min vardag. Men allt efter att jag "lärt känna er" börjar det dyka upp mer och mer inlägg som inte har med stickning att göra.

Prizillas pastiller sa...

Love you girls. Systerskap i sin prydno. OK Göran, känn dig hedrad!
Och Koola Viola, KOM TILLBAKA!

aliel sa...

Hej.Kul att ha hittat hit. Tittar in fler gånger :-)