31 oktober 2010

Rosa, inte på bal men som kofta


Å här är den nu koftan Rosa som varit så många turer med. Och efter tvätt blev den alldeles härligt fluffig och tjock. Verkligen nåt att kunna använda som en jacka i kylan (utan blåst). Fast även här saknas spännen och de ska jag nu snoka efter på Syfestivalen till helgen.

Garnet är Ullcentrums finull, mönstren ur fantasin och stickat på standardstickaren SK280.
Från början var den tänkt som medium, men efter tvätt och centrifug blev den degraderad till small.


Här har jag härjat i taket och äntligen fått upp en del av mina alster på pinnar . Stickat ska inte hänga på vanliga galgar, blir så fula märken.

Men jag misstänker att taket inte håller för alltför många pinnar med de tunga koftorna på. Får väl sluta när taket börjar bågna.

Å andra sidan kanske en del försvinner när de åker ut på årets julmarknad.

Ja du hör ju, vem tror på Tomten?

4 kommentarer:

Heléna sa...

Wow, vilken produktion!! Vilken julmarknad ska du stå på?

Surtanten sa...

Gud, så proffsigt det ser ut!!! Värsta designer ateljen.
Och roskoftan ser också superproffsig ut med dom snygga kanterna.

Inger sa...

Toppenfina tröjor, du har verkligen varit produktiv. Själv har jag äntligen blivit av med mitt gips på högerhanden så nu skall jag försöka sätta igång och sticka igen.

Prizillas pastiller sa...

Helan: Tack. En rätt stor historia dom har här hemma. Har inget direkt lager så jag måste vrålsticka nu!!!
Surtanten: Jag vet att du är allt annat än vad du kallar dig:) Tack! Det är absolut ingen ambition, bara väldigt praktiskt.
Inger: Tack. Himla glad för din skull. Gips är inte kul. Ta de lugnt i början!!!