20 oktober 2010

Spännande


Titta! Vilka snygga spännen! Kom i brevlådan från kära väninnan norromstan. Ska sättas i någon av koftorna. S.k. norska spännen (jorå, har googlat och de kallas så) sitter ju mest på lusekoftorna. nu har jag inga luseprickar, ännu, men jag tycker spännena är väldigt fina till även andra modeller.
Fast de är svåra att hitta, nån som kan tipsa?

Och koftan Rosa (roskoftan som jag påbörjat) får ligga på vänt. Det blev för långa flotteringar så jag måste redigera mönstret. Suck, och göra om...

4 kommentarer:

maskinstickning sa...

Visst är de norska spännena jättesnygga!!
Här finns de att beställa http://www.stoffochstil.se/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=4898

Prizillas pastiller sa...

uj så snabb du är! Och tack, jag såg de i katalogen. (Handlade alltid där när vi bodde på Österlen, toppenställe). Men jag kände mig osäker på måtten, om de har räknat med hela spännet eller bara den ena biten. Fast 5 resp 6 cm bara måste vara hela spännet, det är nog kortslutning...

maskinstickning sa...

Visst är det en bra affär, det har skapliga priser också!! Nog måste det vara hela spännet. Kan kolla nästa gång jag är där (om jag kommer ihåg det :))

Sussie sa...

Jag har tidigare beställt från Vartofta, men dina i svart gillade jag!