21 november 2010

Grått är flott




Så blev den påbörjade ulltröjan klar. Eftersom jag hade ärmarna nästan klara så var det lika bra att sy ihop den.
Modellen är kort så det är inte måttfel.









Och testet med spetsstickat längst ner på stycken och ärmar föll bra ut. Jag trodde det skulle bli för sladdrigt, men just det här mönstret blev bra.
Garnet är ett ljuvligt kamgarn som tyvärr har upphört och jag råkade ha ett paket. Det blev två nystan kvar. Lagom till myssa eller muddar.
Gjord på min sk280.





Så nu ska det möjligtvis bli lite lek med stickisarna. Sånt man aldrig ger sig tid till, men som är så viktigt. Speciellt för mig som aldrig lyckas få in det där med maskprov osv. Då behövs det extra lång tid för lek...

4 kommentarer:

Eva Karlsson sa...

Smakfullt!! Har inte kommit längre än till tanken att testa spetsstickning en bit så här. Mycket lyckat!

maskinstickning sa...

Jättesnygg!!! :)

Inger sa...

Verkligen snyggt. Har du använt spetssläde till spetsen eller är det någon varíant av tuck?

Prizillas pastiller sa...

Bugar och tackar:)

Jag har använt ett hålkort som följde med spetssläden. Men man kan förstås göra nästan vad som helst, säkert även tuck. Kruxet är att tucken ofta blir så annorlunda i bredden. Kanske risk att det blir fult i efterföljande stickning? Nu måste jag bara testa...