3 november 2010

Hackat och malet



1 november firade maken o jag 30-årig bröllopsdag. Inte klokt vad åren går. Så mycket roligt vi hunnit med, och ska hinna med!

Den här ljuvliga lilla skålen fick vi i present av min kära Inga som gör dessa vackra skålar.
För tillfället var den fylld av de göttaste "jungfrubröst" - dvs hallontoppar.





Senaste projektet i huset är att äntligen få panel i tak och på väggar i hallen på vinden. Jag började så smått, men just taket får man ta i omgångar, arbetsställningen skulle icke godkännas av något skyddsombud!








Och idag har jag varit med sockertoppen (sondottern) på Fotografiska. Häftigt med dessa fantastiska fotografier. Det var verkligen värt besöket. Har inte varit där tidigare och blev mycket imponerad över byggnadens ombyggnad. Det ligger alltså i det gamla Tullhuset nedanför Slussen i Stockholm. Bara deras servering är värt ett besök för det var bland de goaste laxmackor jag smakat. Jättefräscht. Allt.

Så köpte vi affischen med Scarlett Johansson, som också är utställningens egen reklambild. Och den får säkert omgående en ram och åker upp på väggen i sockertoppens rum.

Och på fredag är det dags för Syfestivalen. Ska bli så roligt. Nu ska det jagas spännen till mina koftor. Men attans mig om jag köper så mycket som en meter garn till...

2 kommentarer:

Heléna sa...

Ha, ha, en god föresats som jag också har men vet att jag inte kommer att kunna hålla. Nååååågon meter blir det nog. Ska bli kul! Än så länge är alla friska och hundarna utauktionerade till Åhza som är deras absoluta favorit. Min också.

Surtanten sa...

Grattis! Och lyckönskningar inför kommande 30 år