6 december 2010

Vad är kallare än kallt?

Var på julmarknad i helgen. Och blev så oerhört glad över att jag backade från att stå i lidret mellan 11-17 i lördags. Skojar inte, då hade jag förfrusit mig. Såg ett par bleka grannvänner och de var blå i ansiktet.
Det var så inibäng kallt så kylan under tak var tio resor värre än utomhus där det råkade vara runt 15 gr kallt.

Jag handlade ingenting. Det är beviset.

Näe, jag får nog satsa på antingen egen marknad med lite värme eller hyra in mig hos vänner på deras sommarmarknad. Faktiskt hellre utomhus i 30 gr värme (vilket det var i somras på denna marknad).

Men efter marknaden hade vi liten glöggsamvaro i hemmet och både mina och makens alster fanns att beskåda och/eller inhandla. Men våra närmaste vänner är redan försedda...

2 kommentarer:

Surtanten sa...

Jag förstår hur du tänker, det är nog inge vidare att stå på en marknad och förfrysa sig. Men å andra sidan så är det nog lättare att sälja ylletröjor när det är minusgrader än +30, hur snygga dom än är....;-)

Prizillas pastiller sa...

,,jo det är möjligt förstås, men det gick utmärkt att sälja tofflor, västar odyl i fårskinn. Men det lutar åt en höstmarknad i Skåne...