17 februari 2011

Dubbelt upp, dubbelt varmt



...vad vore världen utan rosor - och kan man nånsin tröttna? Medger att bilden kunde varit bättre.
Dubbla vantar, gjorda i Alpacka, grått och svart. Men inte fullt så dimmigt...









Och när jag ändå var i farten så blev det par i ren ull fast den mindre rosvarianten. Dessa dubbla vantar har med kylan fått en strykande åtgång hos familj och vänner. Och faktum är att varmare är svårt att få på händerna. Måste ha nåt att göra med luftrummet som uppstår mellan inner- och yttervanten. Är ingen kvantfysiker, men man kan ju misstänka...






Så blev ytterligare en tröja till Trean. Faktiskt den första "normaltröja" jag gjort på mellanstickisen. Garnet är Fame denim och det blev alldeles utmärkt på ms4. Och så rullkanter som han är så himmelskt söt i.

Har också lyckats sticka en hatt. Nu pratar vi om nåt annat. Jag återkommer...

7 kommentarer:

Sussie sa...

So lavvliiiii. Ja tänk så fattigt och trist livet vore utan rosor.

Surtanten sa...

Så fint mer rosvantar. Men snälla vän, hur många par vantar har du egentligen hunnit sticka denna vinter?

Sussie sa...

Ja det undrar jag oxå :o)

maskinstickning sa...

Jättefina :)
Måste testa ditt vantmönster någon dag, så jag också kan få så fina vantar ;)

Nina sa...

Dina vantar är sååååå fiiiina så jag begriper att alla som ser dem vill ha dem. :-)

Prizillas pastiller sa...

...vantomani? Själv har jag bara ett enda par - med röda rosor!

Inger sa...

Toppenfina vantar. Har inte kommit igång och testat ditt mönster än. Jag har varit fullt upptagen med att sticka mössor. Rensade ur mitt garnlager och jag tror att jag har stickat 12 mössor