7 februari 2011

Kasta vatten och vattenkastning - en vattenlek?

Har för första gången på många, många år råkat ut för en UVI, eller blåskatarr som vi sa när jag var ung. Påstås vara vanligt när alla slemhinnor i kroppen torkar ut pga av stigande ålder.

Men jag är i alla fall inte äldre än att uttrycket "kasta vatten" känns fruktansvärt gammalmodigt. Läser man patient-FASS och de bipacksedlar om medicinen man fått så tror jag vi är tillbaka på femtiotalet eller ännu längre tillbaka.
Ungar idag vet väl knappast vad "vattenkastningssmärta" eller vattenkastningssveda" är för något. "Vid vattenkastningen bör man..." - är det en vattenlek, eller?
Varför i hela friden kan man bara inte säga "kissa" och vad som nu behöver läggas till beroende på vederbörandes problem???

Och "kastat mitt jungfruvatten" har jag redan gjort...

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Usch, usch sicket elände....hoppas att det ger sig snabbt.
Och superhäftiga vantar!!

Sussie sa...

Inte är det snällt av mig att brista ut i gapskratt, kan du inte gnälla som vanligt folk?
Typ vojne vojne stackars mig.....
Hoppas att det snart försvinner, inte kul alls.
Kram

Prizillas pastiller sa...

...ja inte är det roligt, men jag säger som maken "det är värre å va ful" :))))))))))))))))