6 februari 2011

Svart och vitt


Jag gillar verkligen mönster med grafiska förtecken. Som i dessa vantar.
Kan tyckas lite sent omsider med vantar, men det är önskat av födelsedagsbarn.
Hundtandsmönstret är mina gamla samlingar, men det fantastiskt vackra flätade mönstret är taget ur boken "Vantar från när och fjärran" och visst är det urläckert.
Sen får flickorna varsin fuskpolo till och då ska dom väl reda sig till vårkanten.
Vi har visserligen fortfarande hela trädgården täckt med ca 30 cm snö, men det känns som om våren står och gläntar försiktigt på dörren.
Och fåglarna sjunger - det är en gåva att få lyssna till.

8 kommentarer:

Emmy sa...

Jätteläckra! Vävmönstret är suveränt.

Carina sa...

Vilka jättefina vantar du gör:-) jag gav upp efter ett halvt par:-(

Sussie sa...

Jag gillar oxå grafiska mönster ;o) och vantarna är superläckra.

Heléna sa...

Urhäftiga!!!!!!

Nina sa...

Snygga!!!!!

Linda sa...

Vi sa just idag att vi har "bara" två månader vinter kvar. Här börjar våren oftast i mitten av april...jag får nog sticka fler par vantar :-)

Prizillas pastiller sa...

Tack, tack. Nu får jag sticka om en färdig och en till hälften stickad fuskpolo. Blev på tok för snåla i halsen. Det blir till att sticka lodrätt istället för vågrätt om jag säger så...
Sånt händer när man blir för kaxig och tycker man har flyt...

Rät&Avig sa...

Så läckra! Verkligen effektfullt!
/Ann-ritt