25 februari 2011

Vantomen på Larstorpet tar farväl????


Ja nu går snart Vantomen på Larstorpet in i sista vintersucken.

Detta är faktiskt enkla vantar, i Alpacka.










Och detta blir nog de sista dubbla vantarna före sommaren.











Det är otroligt kul med dessa blommor och jag kommer nog att göra det på annat smått och gott.

Närmast väntar en ung dam på varma sockor.
Och visst kan man väl ha en blomma på skaftet?

Så väntar Singern på sitt och jag känner att det kräver en viss koncentration.
Nu - när man känner föraningar om mildare väder. Har nu gått från minus 22 till minus 3 på bara ett par dagar.
Snart blir det ut å kratta...

5 kommentarer:

Surtanten sa...

Ser att du börjat med "etiketter", coolt ställe att sätta fast dom på.

Prizillas pastiller sa...

Haha, dom har funnits i många år, tidigare hette det Tidlösa, numera Larstorpet. Och jag syr fast dom på alla plagg. Kan missa ibland men det är sällan. (sen beror det på i vilket stadium bilden tas). Det blir ju ett signum. Och påse med tvättråd och i värsta fall lagningsgarn medföljer - som du vet:))
Ska göra sockor - och har glömt bort hela grejen. Testar med Lindas film, så suveränt. Men jag får hela tiden hål i sömmen...
Kul fredagkväll på dig:))

Inger sa...

Å´h så fina vantar du har gjort. Läckert med de små blommorna på.

Sussie sa...

Så snygga och snart oviktiga annat än som ögongodis. Hoppas jag.....

maskinstickning sa...

Härliga vantar o det är sååå läckert med de virkade blommorna, fast jag håller med Sussie: hoppas de snart inte behövs :)