1 mars 2011

Sockarberoende?


Sockfrossa? Javisst, när jag väl fått in snitsen var det så himla kul. Och samtidigt blir man av med lite restgarn...

Den här med skaft i merino-ull och foten i sockgarn.








Den här i sockgarn WoolTime.














Dessa i Alpacka med extra långt skaft.













Och till sist en test med skaft i spetsstickad Alpacka.

Alla gjorda på min SK 280.








Och innan du letar gamla stickböcker på Tradera - kolla in Bokbörsen. Hittade idag Västboken
med utgångspris 75:- på Tradera. Och samma bok på Bokbörsen för 45:- . Plus frakt på bägge. Jodå, dom små kronorna räcker faktiskt till ett nystan garn:))

8 kommentarer:

maskinstickning sa...

Jag som trodde det var vantomani du hade drabbats av, nu verkar det inte bättre än att du har drabbats av sockomani också ;)
De är jättefina!!!

Prizillas pastiller sa...

...mani-ac:))

Sussie sa...

Varför göra ett par när man kan göra många? Jag tror man kan väcka dig miss i nassen och du kan göra vantar och sockar helt utan problem. Dom är super.

Prizillas pastiller sa...

...det tror du bara Sussie - snart snöar jag in på nåt annat, kanske mer sommarlikt. Men det är bra att förbereda lite julmarknader, sommaren ska jag ha till annat:))

Surtanten sa...

Fniss....
Du kan aldrig göra lite, va........

Då det gäller sockor brukar jag klara av max tre par på raken, sedan spyr jag på sockor......

Prizillas pastiller sa...

...jag spyr på sockor...

aliel sa...

Skönt att se att det inte bara är jag som nördar in mig fullständigt :-)

Nina sa...

Så bra. Nu har du väl ett lager till nästa vinter.