28 mars 2011

Vår på Trädgårdsmässan

Var idag på Trädgårdsmässan i Älvsjö. Det är nog det enda stället i Stockholmsregionen där man för ögonblicket kunde få i sig lite vårkänslor. Svinkallt, blåsigt och ikväll har det snöat. Say no more!

I alla fall kom jag hem med dessa ljuvliga blommor - en Murgrönsviol och en Blommande ormbunke.


Nu väntar jag bara på att få plantera...




För övrigt var mässan härligt inspirerande och det fanns mycket av me like-alternativ. Synd (eller tur?) att det inte finns en form av kundvagnar, jisses vad det skulle handla

Och det kanske bör påpekas att jag hittat dessa bilder på internet. De växter jag köpt är bara ytte-pytteplantor än så länge...

Har försökt kratta i trädgården, men jag blev som redskapet, en riktig kratta. Det funkar helt enkelt inte.

Har tröstat mig med vantar i flerfärg:))

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Den blommande ormbunken ser jättespännande ut, hade ingen aning om att det fanns sådana. Du måste visa bilder i sommar

Jag har plantyerat penséer idag, dom kommer att få det kallt i natt men det gäller att härda ut, speciellt om man är en pensee.

maskinstickning sa...

Var på trädgårdsmässa för några veckor sedan, men handlade inga växter. Tycker de ofta är alldeles för långt komna i utveckling, de går ju inte att sätta ut nu och det är svårt att förvara dem tills det blir dags för utplantering.
Men det är trevligt att gå och titta och bli inspirerad:)
Hoppas det går bra med dina fina växter :)

Prizillas pastiller sa...

Fast jag har bara köpt knölar och den lilla violen går bra tt ha i fönstret.
En väldig massa vita dahlior i olika skepnad och storlek, mums!
Snart får det bli en väldig massa penséer. Hittade en blå sort förra året och den stod tåligt från maj till slutet av september då den ersattes av höstblommor.