15 april 2011

En fredag mitt i veckan


Den här grå tröjan med hålmönster runt midja och ärmar gjorde jag till kloka dottern för snart ett år sedan.
Hon önskade sig genast en likadan men i lin. Sen dess har jag letat, testat, repat upp och suckat. Så har stickningen blivit liggande.




Efter att ha testat både Marks lingarn och en del andra blandningar (Marks lingarn är som tuggummi på 280:an) har jag nu hittat till Kalinkas helt fantastiska lin. Lite dyrt, men när man ändå gör sig besvär...
Så nu är det bara att hitta lite stickro när kvällen kommer och inte trädgården lockar.
Men repa upp igen kan jag ju göra i soffhörnan! Eller på verandan...


Och här var vi ikväll - kloka dotterns enastående genomtrevliga och goa killar, Mommos hjältar. Men i Treans värld får jag heta Mumma... . Den här bilden togs för ett år sedan - nu är Trean 2 år och säger "la, la" om katter. Fast rätt logiskt om man så liten har tittat på Aristocats där alla katter sjunger "la,la".


Vem vet, han kanske kommer att sjunga katt när andra trallar la,la..............

Inga kommentarer: