3 april 2011

Grått på alla håll och kanter

Den här Rosenkvitten är nu ett minne blott! Har just skaffat mig ordentlig träningsvärk genom att klippa ner rubbet. Längs med fotknölarna. Den har fått en "föryngringsbeskärning". Precis vad man själv skulle behöva för tillfället.
Uschianemej sicket ohemult trist gråväder. Dimma, drivis och hårt droppande regn. Snart är i alla fall det mesta av snön förvunnet och man kan ana ett gräs under alla eklöv som inte kom med i höstkratten. Förresten så kom ju snön så tidigt så kratteriet fick vi avstå ifrån. Vilket syns nu med all önskvärd tydlighet. Jag hade i alla fall lagt ett bärnät över dammen där den största eken står. Och det var verkligen ett kanonråd från en go vän och inte heller obegripligt kostsamt.

Så har jag flyttat på hela rabbatteriet från gaveln till den stora jordplätten bredvid dammen och det återstår nu att se om alla växterna överlevde. Rosorna tror jag klarar sig, det är värre med småblommorna som Hortensia, Lavendel, alla nävor och vivorna.

Och dagens stickeri blir jag tvungen att göra om eftersom garnet hade lagt sig tvärs. Inte snyggt. Och jag tappar tålamodet med hela stickeribiten.

Näe hörrni, tror jag gör en brasa, lägger mig i soffan och tar fram boken. Och råkar jag somna så är det ju ännu närmare till morgondagen...

1 kommentar:

Linda sa...

Klokt beslut!

Vi har en massa snö kvar på våran gård, det är nog minst 1½ månad bort innan jag kan börja fantisera...