20 april 2011

Postharen


Hos mig kommer ingen påskhare men väl en posthare. Döm om min förvåning när jag tog in posten idag och däri låg detta helt otroligt vackra garn. Tillsammans med en påskhälsning. Från vår bloggvän Surtanten. Som inte alls gör skäl för namnet.
Färgen kommer inte helt till sin rätt i kameran, men den är som en påskig sommaräng, man blir glad av den.
Hjärtatack min vän, tänk att jag skulle få ett av dina fantastisk vackra handfärgade garner, vilken lycka.

Och nu säger jag Glad Påsk en gång till för vad kan toppa detta?

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Kul att du gillade garnet, men det kan nog vara lite stickigt, men till sockor eller yttervantar är det nog OK.
Och jag lovar dig att mina barn (och ibland även detas kompisar) tycker att "Surtanten" är mycket passande, tex i går kväll när sonen var ute med kompisar och försökte imponera på tjejer, och mamma ropar att han måste komma in och lägga sig....pinsamt värre.
Gulliga höns ni skall skaffa er, vad har dom för färg på äggen?
Glad Påsk.

Prizillas pastiller sa...

...äggen är ljusbruna och väger runt 35 gram och de beräknas ge per höna ca 110 ägg om året (nu fick jag väl ändå stajla lite i mina nypålästa kunskaper:).
Och sonen kan möjligtvis kalla dig pinig, men sur, näe, kram på dig och en massa påsk tillbaka.
PS En kompis beställde en "mysse" på sittande fot faktiskt...

maskinstickning sa...

Vilket underbart garn, härliga färger!!!! Riktigt "vårgarn" :)
Hoppas påskhelgen har varit skön!!