5 maj 2011

Belissima


Tyvärr gör inte skärmen rättvisa åt denna otroligt vackra smaragd/turkosgröna färg. Inhandlades vid symässan får två år sedan och hade lite kvar. Nu ville väninnan ha en A-tröja i just detta garn.
Sökte på nätet och hittade den som importerar från Italien - Lienes Design. Och hon har fler otroligt vackra garner (bla silke och kashmir) från Italien och även mycket prisvärt.
Fick beställa eftersom jag måste sticka i dubbelt garn och döm om min förvåning när jag kunde få samma färgbad som redan fanns här hemma.
Har tidigare gjort en volangsjal till samma person och hon får ständigt frågor om garnet. Både för det fantastiska garnet (mjukt som en barnrumpa) och den otroliga färgen - som tar fram alla hennes egna starka färger.

3 kommentarer:

Surtanten sa...

Ha, nu var du attans nära att få mig att köpa mera garn :-). Jag var naturligtvis tvungen att spana in webshoppen...och vilka garner!!!! ....... Men i sista sekunden stängde jag av datorn, och väntade tills jag sansat mig.
Ha en trevlig helg :-)
och klappa hönsen och garnet från mig.

Sussie sa...

En underbar färg :o)

Prizillas Pastiller sa...

Haha surftanten, tänk om allt löste sig när man stänger av datorn:)) Trevlig helg själv!

,,,och på dig också sussie:)