13 juni 2011

...det här är mod!

Nu blommar det i asfalten! Hon visar sin skröpliga lekamen genom att
prova sitt senaste alster. Det är mod! Men se så lik jag är min förebild ovan!!! Fast jag hann inte mejka mig...
Meningen är att beställaren ska ha en underklänning alt snygg baddräkt/bikini under kreationen.
Den är gjord med A-tröjan som snodd förebild, men jag har utnyttjat hela LK:s bredd, tunt bomullsgarn (8/4) så den blir rätt "tung". Alla kanter är virkade och axlarna har jag dragit ihop med två virkade snören så att de liksom "rynkas". Hade tänkt hänga lila stora glaspärlor i ändarna på snörena, men jag hittade inget passande. Har också gjort halsen lite vidare.

Bortsett innehållet tycker jag modellen är rätt fin och kan ju utvecklas i det oändliga. Egentligen bara fantasin som sätter stopp.
Undras om man inte ska testa en i lin - det borde bli underbart "svajigt...

7 kommentarer:

Marie sa...

Superläcker! ...och allt klär ju en skönhet, jag menar det.
Trodde först det var lin, absolut vadjag nu måååååste testa.
(neej...för tillfället har jag ingen stor trädgård...du undrade ju)
Ha en skön dag!

Surtanten sa...

Tjena snygging!
Riktigt cool klänning. Men har jag fattat rätt, är den stickad på tvären, och 200 m räcker från topp till tå???

Snygg bloggmall också, matchar klänningen :-)

Prizillas pastiller sa...

Tack flickor, de positiva uttrycken uppskattas oerhört. Systerskap!
Ja den är stickad på tvären på LK150 och jag har faktiskt bara använt 72+72 nålar och ms 7 till 8/4 garnet (dvs ordinärt virkgarn). Den blir så tung så att den sträcker ut sig mer än man kan tro. Jag är nu bara 1.65 kort och du ser ju var den slutar...
Och bloggmallen - jag försöker lära mig html och kunna förändra mallen som jag vill. Upptäckte nu att Blogger faktiskt har ett otal möjligheter bara man lär sig hur de ska utnyttjas. Och för detta krävs att man sätter sig in i terminologin. Det är det jag ägnar mig åt just nu...

EvaiKrusan sa...

Klänningen är helfräck!! Färgen underbar.
Jag älskar den här lite glesa looken, har några långärmade tröjor som jag då kan ha ett litet linne under.Luftigt och ändå påklätt när man är lie rultig som jag är. Beställaren kommer att bli nöjd var så säker.
Hälsning fr EvaiKrusan

Sussie sa...

Allt klär en skönhet ;o) Och klänningen blev superläcker

Prizillas pastiller sa...

Tack EvaiKrusan och Sussie (som är urmoder till påtvärenstickade alster:).
Jag ska begära ett foto av beställaren när den nått henne...

Sussie sa...

Gud vad häftigt att få vara "urmoder" till något ;o)