5 juni 2011

Doftgodis

Tillåt mig presentera "Cosmos Atrosanguineus", på svenska Chokladblomma, sorten Hot Chocolate. Och den doftar faktiskt choklad! Är en art av släktet skära och ursprungligen från Mexico. Blommar maj-september med dessa urgulliga blommor i spännande chokladnyanser. Klarar ner till 10 minus så med dessa vintrar får vi nog ta in den ihop med den blommande ormbunken.
Och Marabou har nu fått konkurrens. Jag förväntar mig att snart kunna plocka ner både Cosmos Krokant och andra typer av chokladkakor ur den lilla busken.
Näe, nu ska jag fortsätta monteringen av lintröjan - "ska baaaara" först - just nu äta middag design maken, dvs inga grönsaker som stör, sås och potatis. Punkt!

2 kommentarer:

MarieE sa...

Mmm...så vacker färg..och doft! Kan mycket väl tänka mig en lintröja i den färgen. Ha en trevlig kväll!

Prizillas pastiller sa...

Ja Marie, färgerna är rent överjordiska och varje blommar skiftar liksom i sin egen brunröda sammetston. Kalinka (Karin Öberg) lingarna har färgerna choklad, guldockra och engelskt röd som precis är en blandning av blomman. Jag råkade ha färgkartan här bredvid datorn...:))