6 juni 2011

JO, det är alldeles sant...


att kloka dotterns lintröja äntligen är klar. Monterad och nu blockad.

Den har likt en John Bauer-saga överfallits av både tomtar och troll på vägen från starten för knappt ett år sedan. Då hade jag stickat en likadan i ull som kloka dottern så väldigt gärna ville ha också i lin.

Flera lingarner är testade under året och priset tar utan tvekan Kalinka från Karin Öberg. Dessutom är hon själv en riktig hedersknyffel som gör att man hittar sticklusten igen och tror gott om människorna. Från hjärtat tack Karin!

5 kommentarer:

Sussie sa...

Så kul att höra gott om människor ;o)
och tröjan är jättesnygg!

Surtanten sa...

Hipp huura nu kan jag kommentera igen.

Fin tröja, eftersom dottern är så klok förutsätter jag att hon uppskattar den efter förtjänst

Prizillas pastiller sa...

Tack flickorna - och härligt Surtanten att du hittade rätt tangenter att trycka på:)) Och kloka dottern är min största fan så hon uppskattar allt över hövdan (säger man så?)

Anonym sa...

Hihi världens finaste tröja:-). Jag ska bära den med värdighet. Och aldrig be om en lika krånglig igen;-). Vilken kämpe du har varit. Jag skulle själv gett upp för länge sedan. Imponerad över tålamodet - känner ju dig;-) Pyss /dotera

Prizillas pastiller sa...

Kära Anonyma kloka dotera, vi kan väl fortsätta uppskattningen när vi ser om den passar...
Pyss/modern