17 juni 2011

...ny sommardress?

Ja det har jag velat ge utseendet på min blogg. Och få lite bättre ordning och göra det enklare att få fram vad man är nyfiken på som läsare.
Har varit inne på flera riktigt vrålsnygga bloggar och verkligen fått inspiration. Men det kräver en hel del omgörning av platser, bilder, etiketter och allt möjligt - och omöjligt.
Och fortfarande är jag typen "learning by doing" så idag blev det flera timmars sittande framför datorn. Är precis likadan med stickisen!
Sen måste jag erkänna, skjut mig inte, men bloggen är viktigare för mig personligen än för de underbara vänner jag har som följer mitt varande och låtande. Och som jag får följa. Bloggen är min dagbok och jag har märkt att händelser jag inte minns, nästan alltid finns i bloggen. En slags trygghet. Därför har jag heller inte velat begränsa den till att handla om enbart stickning. Och med ett rörigt intellekt är risken att bloggen blir lika rörig.
Att sedan leta sig fram - ja, det är den biten jag nu försöker förenkla.
Och tro för all del inte att jag förringar din närvaro här - tvärtom, du triggar, inspirerar och hjälper mig att överträffa det jag tror att jag inte tror när humörfattigdomen sätter in...

2 kommentarer:

maskinstickning sa...

Min kommentar jag skrev igår försvann tydligen :(
Det känns alltid bra att organisera saker och ting, spelar ingen roll om det är i garderoben eller på bloggen, det är så skönt när det är gjort och man kan beundra resultatet :)
Det ser riktigt snyggt ut här, bra jobbat!!!!

Prizillas pastiller sa...

...så sant, så sant! Och tack. Det återstår mycket fortfarande men jag känner att spåret är det rätta. Och väldigt kul:)