12 juni 2011

"...på en grusväg om våren"


Den här bilden är tagen med min mobil. Vägen är en liten grusväg där Alfonz o jag tar våra promenader nästan varje dag - ibland byter vi väg:)
Och jag har en förkärlek för björkar. Jag tycker stammarna är så vackra med sina olika mönster i barken. Och just detta motiv har jag avbildat under de två år vi har bott här, alla årstider och flera gånger under höst och vår. En vacker dag ska jag sätta samman och få en "björkens årstidsväxlingar". Just den här bilden togs i april i år, tänk så grönt det var redan då.


För övrigt har jag drabbats av en av de värsta förkylningar som uppfunnits och det är definitivt inte roligt i 30 graders värme.
Stickning är inte att tänka på även om beställningarna hopar sig. I min lilla "ateljé" på övervåningen är det dessutom dubbelt så varmt nära taket och, ja, det går bara inte. Har i alla fall stickat och monterat delarna till en klänning i bomull och mellan nysningar och snuva försöker jag virka hals och ärmar utan att det ska droppa på arbetet...
Och den kommer på bild när temperaturen sjunkit till i alla fall 25 plus. Och min egen till under 38 plus...

Inga kommentarer: