1 juli 2011

Intet är som väntans tider

...har handlat lite garn hos vår lokala garnhandlare som bara har Järbos garner, men många är ju faktiskt användbara i maskinerna också.
Och dessa enkom som test för kommande fröjder. Jag går nämligen och väntar på en GROVIS! En SK155 med hålkort och resårbädd. Och den ska dyka upp när som helst, jag känner mig som ett barn på julafton och vad är då bättre än att börja mumsa i olika garner.
Jag vet att 2- och 3-trådigt ullgarn fungerar, nu ska jag testa Raggi, Molly och Saga så får vi se vad som händer. Affären finns nära mig och det är lätt att handla till och man får även lämna tillbaka när man tänkt för mycket...
Min mellanstickare är på väg till försäljning och om det vill sig väl blir det en väldigt rar och kunnig ny matte.
Och det känns skönt att nu få nåt helt nytt att fokusera på, det behövdes verkligen efter den senaste tidens orm i paradiset.
Och bild på grovisen kommer så fort den är levererad och uppsatt.
Så kommer tvivlet - tänk om den inte ens fungerar - man får ju inte vara fööör glad!

Inga kommentarer: