7 juli 2011

"...om jag får en bas som kompar och ger mig lite stöd..."

Jaa säger då det, bara man kollar runt lite så hittas det godsaker. Som denna -visserligen uråldriga- broschyr, men dock basmönster till chunky machines.
Och detta fynd gjordes hos Olax. Kanske har dom fler kvar om någon är intresserad...
I dagens postskörd kom också månadens MKM. Hade flera modeller jag kan utnyttja för grovisen.
För det måste erkännas, jag har lite problem med att göra modeller från allra första begynnelsen, även om jag vet hur det ska se ut. Men får jag bara en liten grund att stå på så kan det poppa upp rätt fina saker. Så gillar jag ju att göra mönster och då är det enklare att ha den där grunden och beräkna mönsterrapporter på...

Så nu går jag in på min kammare och räknar lite...

4 kommentarer:

MarieE sa...

Toppen att du fann på det här!
Hm...jag som pausat MKM....kanske dags för den igen. Hoppas jag får mer lingarn idag så jag inte blir sysslolös i helgen :) Sätter LK´n på strykbrädan som lätt flyttas runt där det är svalast. Ha de´!
PS. Imorgon ska jag prova baka Larsgårdens bröd :)

Prizillas pastiller sa...

Ja Marie, LK:n är väldigt behändig att flytta med sig och strykbrädan var ju verkligen en uppfinning. Larstorpets bröd är kanongott. Ha lite godis i samtidigt...
Har problem med en nål i grovisen. Har bytt den men det hjälper inte. Låter som den går mot metall- den är trög alltså - och jag har sett att stången behöver bytas, men nålen borde låta annorlunda allteftersom man flyttar tryckstången i sidled. Undras om Sara har öppet...

maskinstickning sa...

Kan det ligga något ivägen i nålspåret? Det är ju lätt hänt att det trillar ner små saker som tex sy- och knappnålar där, det har hänt mig.

Prizillas pastiller sa...

Annica, jag kan inte tro att nåt så stort skulle undgå mitt öga (eller ficklampan). Har dammsugit och upptäckte att tryckstången satt upp och ner!!! Nu låter det lite bättre, men det är ca 3-4 nålar som är lite "metalliska". Ska först göra ett stångbyte innan jag går vidare - hjärtatack för tips:)