29 augusti 2011

Fairisle-beskrivningar till standardstickare

Jag har på ebay kommit över "The Fairisle Book" med 21 olika beskrivningar på fair-isle-mönster. Gjorda för en Knitmaster , motsvarande standardstickare och gjorda i 4ply-garn.
Jag har den på en pdf.fil med 42 sidor och är du intresserad så mejla din epostadress till larztorpet@gmail.com så skickar jag till dig.
Även om modellerna känns lite ute, så är de bra basmönster och själva ytmönstren är kanonfina.

...som jag sa till Linda - känns bra att dela med sig - ska bara komma ihåg också:))

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja tack....har du min mailadress?
Sussie

Prizillas pastiller sa...

Är du maskinist-Sussie eller andra Sussie?

Eva i Stäket sa...

Vilket kap!

Anonym sa...

Maskinist-sussie som inte kan ge kommentarer längre på din sida så därför är jag sååååå anonym

Prizillas pastiller sa...

men Sussie så konstigt. När du hade haft datortrassel så blev jag "lotsad" två gånger för att komma fram på din sida. Teknikens under...
Och jag har din mejladress, P&K

Och Eva, den landar hos dig också:)

EvaiKrusan sa...

Här är en Eva till som är intresserad. Alltid kul som inspiration att läsa. Adr är kuddbybo@hotmail.com
Hälsningar

Anneli Bäckman sa...

Hej skickade kommentar för ett par dagar sen men den är inte med...skulle gärna vilja ha en kopia jag med...är ofta in på din och dina vänners bloggar ocg läser/blir inspirerad...Mvh Anneli
anneli_backman@telia.com

ela sa...

Hej!
Har två brother stickmaskiner.
Har bara använt grovstickaren än så länge och då bara enfärgat o randigt.
Ska försöka komma igång med standardstickaren och lite mönster vore ju inte helt fel.
Har ingen egen blogg men försöker följa maskinstickarnas bloggar för att få tips o ideer.
Tusen tack allesammans.
mvh
elainesbild@yahoo.se

Prizillas pastiller sa...

Hej ela, vad roligt. Och man måste inte alls ha en egen blogg, det är bara så kul med kontakt... Mönster kommer med mejlen.