20 september 2011

Förberedelser

Hehe, nu har jag fått hem manualerna till KH940. Ska bli så spännande att plöja igenom. Har ögnat som hastigast och inser att det nog är min smala lycka att jag haft en hålkortsmaskin innan. Känner igen en del av terminologin, men det mesta är rena grekiskan. Hur i hela friden kan man lära sig sånt här? SK280 är ju ett under av enkelhet jämförelsevis...
Och alla mönster som inte finns i mönsterboken som nu måste göras om på ark som jag gjort själv under mycket klippande... Och det visste jag ju faktiskt. Men man behöver ju inte använda allt på en gång.

Och man måste inte kunna allt på en gång. Har haft 280:an sedan 94 tror jag...

Och hur får jag hem den? Jo, en underbar kompis i Skåne har erbjudit sig att hämta den i Malmö. Från hennes hem ska den sedan stoppas i kompisars bil för vidare befordran till Stockholm. eller rättare sagt, dom kör av vid avfarten Hölö/Mörkö där jag möter upp. Vad vore tillvaron utan vänner? Nada, nada, nada.

Nu ska systeryster hämtas i Nynäshamn i morron och en gullig granne kör mig och bilen dit (blir alldeles rörd, vilka kompisar!) Jag har nämligen en viss fobi för motorvägar och det är verkligen inget att önska någon vid ett tillfälle som detta när jag inte tar mig någonstans utan bilen. Här hemma går utmärkt, men ut på motorvägen blir det icke.

Jag får sätta mig ner och kolla alla gamla vägar runt Sörmland och hoppas någon av dom leder till någon i familjen eller kompis....

2 kommentarer:

Nina sa...

Tänk så bra det är med vänner! :-)
Visst är det mycket med en elektronisk maskin jämfört med en hålkortsdylik, men håll med om att det är lite spännande med utmaninen också.
Snabbaste sättet att få in mönster i maskinen är designaKnit. Den har kommit i en ny version och vi ska titta på den på nästa kullerbyttan träff. Om du har möjlighet är du välkommen att kolla in den då! Kram på dig!

Anonym sa...

Hur mår gubben din? /Bibbi