8 september 2011

Fortsatta tänkta obeslut

På kul kollade jag priser. Dylikt för en SK860 med resårbädd går i Oregon USA på 1550 plus 985 dollar. Ca 16000 pengar i dagens kurs. I Sverige kostar motsvarande ca 32000 pengar. Men att frakta från usa skulle gå på ca 1000 dollar.

Men OM något skulle gå snett (vår svenska trygghetsnoja) så får jag ingen hjälp från over there och inte bussar man väl tillbaka om den inte fungerar.

Jag fortsätter i min obeslutade tillvaro och det går absolut ingen nöd på mig - jag håller på och klipper mönster till grovisen. Vartannat hål på kortet och det snurrar som en rondell utan möjlighet till avåkning:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hohojaja, vilken vånda ;-)
Jag drömde också om en elektronisk ett tag (och våndades), men jag har bestämt mig för att det räcker med den maskin jag har. Och det är så skönt att ha kommit fram till det beslutet. Nu skall jag döpa om mitt "Stickmaskinskonto" till ett "Spinnrockskonto".
Nu är ju du i en annan sits än jag eftersom du stickar mycket mer, och skulle ha mycket större nytta en en elektronisk. Lycka till i beslutsångesten :-)

/Surtanten (som är anonym för jag ids inte logga ut och logga in och krångla med google)

Prizillas pastiller sa...

Hej du anonyma Surtant. Jag är ständigt inloggad, ganska skönt att bara gå in liksom.
Jag önskar att jag var lika "klar" som du är. Mitt stickande går ju också i vågor och jag kan ju inte skaffa maskiner för 30000 för att bara sticka vantar åt släkten... Ja, man våndas:)

Anonym sa...

Hej! Jag läste någon stans att hobby får kosta. Och man lever bara en gång. I alla fall med nuvarande kapital. För ett antal år sedan träffade jag på en synsk kille. Han påstod att penningsystemet skulle braka ihop före år 2015. Nu verkar det ju nästan som om han får rätt. Man kanske ska skaffa dom grejer man vill ha innan pengarna förlorar sitt värde. ;)

Anonym sa...

Jag glömde att tala om vem jag är.

Förresten, om penningsystemet slutar att fungera, har man kanske ingen ström till datorn. Då är ju en mekanisk mellanstickare säkrare. Vilket framtidsscenario. /Bibbi

Anonym sa...

Så rätt Bibbi :-)

Prizilla, tänk på att du inte spelat golf (för det gör du väl inte). Räkna på vad ett medlemdkap i en golfklubb kostar, plus en uppsättning bra klubbor, golfkläder och vad mer man nu kan behöva då man spelar golf. Räcker det till en stickmanskin ;-)
/surtanten

Prizillas pastiller sa...

...men käre värld så anonyma ni är!!! Och En sådan framtid tror jag inte på Bibbi, däremot att maskinerna kommer att överleva mig...
Och inte spelar jag ju golf heller för jag är totalt ointresserad, men skulle förmodligen inte ha ekonomin för det heller, passionist som jag är! Å den där grabben Borg verkar heller inte vilja att jag ska ha råd att spela golf, om jag nu råkade vara intresserad:))
Däremot är det inte omöjligt att jag under årens lopp tjänat in en elektronisk på allt hålkortspappersrullar som inhandlats. Och säkert hunnit sticka en hel tröja på tiden det tar att göra mönster...Men så får man inte tänka, tänk om inte om hade funnits:)