29 september 2011

Mobil med mobil

Min kära gamla mobil gav upp andan och det blev ett sjå faktiskt att leta ny. Efter stor vånda i valet mellan framtid och seniorknappar, valde jag framtid.
Det blev en Samsung Galaxy med pekskärm. Jisses, säger jag bara, att nåt så litet kan innehålla så mycket. Och så mycket som jag aldrig kommer att använda!
Har i alla fall lyckats lära mig att använda mjuka fingertoppar och ta av mig handskarna innan det skickas iväg saker som ingen vill ha eller ens behöver besvara.
Övning krävs och så har skett mellan mobilen och makens mobil och mail.
Nu kan jag ta emot ett samtal, men vet fortfarande inte om signalen avser samtal, sms eller epost...

Snälla nån så onödigt, jag skulle nog ha valt Doro med seniorknapparna. Ring, messa och håll tyst!

1 kommentar:

Surtanten sa...

Testing, testing....

Detta är tredje kommentaren jag skickar, de två första verkar bara försvunnit.
I denna har jag gjort hela logga ut, logga in proceduren..