10 september 2011

Resårstickad halsduk 2/2 på grovisen. Garnet är Fame Fantasy, underbart lång blev den-
Och så en tuck (mönster nr 2)-stickad tröja till Treans storebror B. Lagom tills de kalla dagarna börjar och han kan bara ha en väst på om han vill. Järbos Raggi, helt suveränt garn. Så ska man komma ihåg att tucken drar lite mer garn än slätstickat...
Självklart är allt gjort på grovisen. Men nu har jag påbörjat ett litet mössprojekt, jodå bilder är på väg...

Och övriga höstvanor är bokinköp. Har just hämtat ut två på posten och väntar med spänning på att det ska bli läsdags. (finns under rubriken Läsrikt). För så länge solen lyser och det är 20 gr varmt så har jag ingen läsro. Det finns alltid så mycket trädgårdspyssel att påta med och kvällstid blir det montering av något stickat.
Men SEN får man...

Och...ett stort PS - har hört att det är fler som har tekniska svårigheter att lämna inlägg på min blogg. Och då undrar jag nu lite stilla, är det bara på min eller handlar det om andra bloggar också?

2 kommentarer:

Surtanten sa...

Jag har bara problem på vissa Blogger bloggar, tex. din. Jag har ingen aning om varför jag har problem med just din. (det är samma problem med KnitterMarie träningsblogg, men inte med hennes stickblogg)
Normalt är jag alltid inloggad, och då kan jag bara lämna anonyma komentarer hos dig. Men nu när lag lämnar denna får jag först logga ut. Därefter logga in med rutan [Fortsätt vara inloggad] oikryssad. Då fungerar det.
Eftersom jag har en slö dator ids jag inte alltid göra så, och kommenterar anonymt ibland

Prizillas pastiller sa...

...du är varmt välkommen under vilka rubriker som helst. Jag bara funderar på det här med teknikens under...