1 september 2011

Vackra rönnlöv - i grått

Har testat ett mönster som gjorde mig så vansinnigt inspirerad så jag blev tvungen att försöka göra ett liknande. Bland det vackraste jag sett.
Idésnyltare alltså. Man får sno två takter:) Mina rönnlöv är inte alls så fina som de jag såg på en blogg. Jodå, jag vet vems...
Jag gör mina mönster i Excel, bla för att se hur mönstren skarvar i varandra på topp/botten resp höger/vänster när hålkortet sedan ska gå runt i maskinen.
Jag har gjort om mönstret säkert fyra gånger på papper, sedan klippt om hålkort minst två gånger plus en väldig massa ändringar. Kände mig otroligt envis, men jag ville så gärna. Har ett annat mönster med lite rundare löv, men tycker det här är mer levande.
Efter att ha testat flera gånger känner jag mig nu nöjd, så vi får se var det landar. Tålamod? Moi? Ja, jag är förvånad själv!
Kanske blir det en skön vinterkofta när höststormarna viner runt knuten och man får sitta uppkrupen i soffan med en god bok och känna värmen från en sprakande brasa.
Fast helt klart är att finull på kon från Ullcentrum är som rena elementet på kroppen.
Också perfekt för en promenad i klar, hög höstluft med svalare dagar - me like:)


5 kommentarer:

MarieE sa...

Uj...det där var ju riktigt snyggt! Precis som du säger - levande.
Hm...tålamod....t o m maskprov har du ju gjort för ett tag sedan :)
Sköt om dig!

maskinstickning sa...

Riktigt tjusigt!!!!
Det här med tålamod är ju en sak för sig, men till en viss del tror jag faktiskt att man övar upp det när man stickar på maskin :)

Surtanten sa...

Ooo det var det snyggaste jag sett!!!!

Prizillas pastiller sa...

ja ni förstår att motstå den idéstölden fanns inte i vokabulären just då:)) Och mina löv kan inte på något sätt mäta sig med originalet, det blir en Taiwan-kopia i jämförelse:)

Anonym sa...

Dina blad blev jättesnygga, jag har använt mina till många koftor och dom blir alltid lika uppskattade.
Maskinisten Sussie