15 september 2011

Vad är väl en dans på slottet mot en kabel...

Just nu, eller snarare för enochenhalvtimme sedan, bestämde jag mig för att köpa en Brother KH940. En elektronisk standardstickare. Osedd IRL, men ingående beskriven.
Näe, det säger mig ingenting heller, men stickoraklet Nina visste. (Suck, vad du kan mycket!)

Och uppenbarligen är det ett fynd, jag får
-själva huvudbädden med mönsterboxen som är preparerad med 550 mönster och man behöver inte ha Design a Knit och därmed koppla till datorn - för det vill jag inte,
-en resårbädd
-en fyrfärgsväxlare (har aldrig använt sådan heller)
- ett tillhörande bord
och så har jag förstått att man kan göra både spets och intarsia med den.

Jodå, det känns som ett bra köp. Enda kruxet är att elkabeln saknas. Har du en liggandes som passar är jag mycket intresserad:)

Grejen är att den bara använts för att testa en enda gång och sedan har locket lagts på och den har gömts bland alla gamla prylar i en garderob. Av en dam som samtidigt med köpet startade eget företag och insåg att just nu skulle hon aldrig hinna, men sen, kanske...
Och sen blev från -92 till nu när hon ändå inte har intresset kvar och den åkte ut på begagnatmarknaden. Känner så väl igen det hela, men jag har behållit min Sk280...(en skatt).

Och jag tog en allvarsam fundering över mitt stickande. Det är ju faktiskt mönster jag gillar mest och det blir såå vackert på standarden, lagom tjockt med täta mönsterrapporter, nästan som dubbelt. Och så har jag min grovis och den är jag också väldans glad i.

Så det känns vansinnigt roligt och spännande.
Alltså en kabel och lite logistik.
Den som väntar på nåt gott...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Kan inte Hasse på Brothershopen fixa kabel åt dej? /Bibbi

Prizillas pastiller sa...

Näe, han säger att den här modellen aldrig sålts i Sverige, bara Danmark...

Anonym sa...

Grattis, så spännande!!!!
Hoppas det fixar sig med kabel.
/surtanten

EvaiKrusan sa...

Attans så frustrerande att få vänta på en kabel. Hoppas det löser sej snabbt för dej. Det är ju så spännande med nya maskiner. Jag har ju själv en Brother KH 940. + att jag har DAK också.
Har ju mest stickat på grovisen, men är nu igång på finliraren med. Önskar dej mycket nöje!

Prizillas pastiller sa...

Å EvaiKrusan. Så skönt att du har en 940. Hon hade nämligen skrivit fel så det ÄR en 940 och jag har hittat kabel till den. Är du nöjd med din maskin. Har du eppost så jag får ställa några frågor?

EvaiKrusan sa...

kuddbybo@hotmail.com