12 oktober 2011

Brother Tuck (mäh, den var dålig)

Mellan hem och sjukhus har det ändå blivit lite stickat. Här ovan är en vuxen och en barnmodell av Beata-mössan, modellen jag gjort till min syster. Andra ville också ha:))
Liksom den härliga tjocktröjan i tuckstickning som omedelbart beställdes av systers kompis.
Allt gjort i Raggi, ett helt ljuvligt garn som inte sticks, säger dom känsliga. 70/30 men det upplevs som rena lammullen.
Nu har upptagne sonen en likadan på sin önskelista så det är bara att ladda maskinen med antracitgrå Raggi och sticka så det ryker.

Snaaart, kaaaanske, eveeentuellt, med lite tuuuur får jag min Brother i morgon...

5 kommentarer:

Surtanten sa...

Har inge tummar kvar att hålla, men då håller jag stortårna för att den kommer imorgon. Och att det bara är att plugga in den och köra.

Prizillas pastiller sa...

Tack, jag tar även tår nu för tiden:)))

Nina sa...

Hoppas, hoppas, hoppas. :-)
Ska bli så kul att höra om den.
Kram

Birgitta sa...

Så mycket fint du stickar!

Sussie sa...

Håller verkligen tummarna för att du får den idag och sedan väntar jag med spänning på fortsättningen ;o)