3 oktober 2011

Huvudlöst

Ja det här med luvor är lika roligt som vantar. Och med luvorna är det lätt att göra sig av med lite restgarner. Till en modell av den här typen behövs det bara 75 gram i enfärgat.
Och så gjorde jag ett litet "kit" med mössa och vantar i Alpaca till min kära väninna i Skåne som har hämtat min elektroniska Brotherstickare i Malmö, tagit hem den till Hörby och sedan ser till att den åker med hennes vänner till mig i Sörmland.
Och kabel till densamma hade skickats med DHL från Göteborg den 26/9 och jag råkade ha rymt från spisen. Blev inte aviserad av företaget och efterlyste varorna idag (hade också köpt en massa garn) och fick då reda på detta. Har nu vandrat runt i DHL-koncernen och hamnat i ett moment 22 mellan kundservice, chaufförer, kundservice, chauffören vill ha en fax, men kunservice har ingen fax...

Vi har alla vårt kors att bära. Å jag ville bara få sticka...

6 kommentarer:

Heléna sa...

Men guuuu vilka fina luvor. Nu måste jag också.

Surtanten sa...

Så fina mössor, och många....;-)

Det var värst vad DHL var kinkiga. Själv har jag erfarenhet av DSV, dom är jätteivriga på att leverera paket....trots att man vägrat ta emot det, så försöker dom igen....

Men maskin och kabel kanske anländer samtidigt.

Evaikrusan sa...

Instämmer till att dina mössor är jättefina. Du ger så mycket inspiration och lust att sticka. Tack!

Nina sa...

Läckra luvor!!!
Kram

maskinstickning sa...

Du har varit produktiv ser jag :)
Härliga mössor!!

Prizillas pastiller sa...

Tack flickor, det har varit lite av terapi på dagarna och sitta i sy-ihop-hörnan på kvällarna under tiden maken har haft det så besvärligt. Jag får väl sälja dom på julmarknaden...