16 oktober 2011

Inte bara elände...

Dessa tofflor gjorde jag i går kväll - på grovisen - efter Lindas jättebraiga beskrivning. Mitt livs första tovade tofflor.
Garnet är Kampes 2 tr ullgarn (enda jag hade hemma) och tog det dubbelt. Den 4 tr borde då vara kanon. Och 2 hg gick det åt (och blev över) till minsta storleken. Jag tvättade först i 40 grader och inget hände, men vågade mig på 50 gr och DÅ hände saker! Formade sen på egna fötter.
De är fantastiskt tjocka, goa och täta och jag är jättestolt! Kanske en virkad blomma på ena flärpen?
Tack Linda.
(och tack Sussie för medprövning)

7 kommentarer:

Sussie sa...

Det gav mig anledning till att själv sticka dessa tofflor ;o) Dom har legat på vänt ett år (eller kanske 2) Färgen är underbar!!!!!

Prizillas pastiller sa...

Haha Sussie, väldigt gredelina kan man väl säga:))) (färg nr 219)

Sussie sa...

Ja jag kände igen färgen ;o) Har jobbat mycket med den nu under hösten. Underbar.....Fast jag brukar säga Cyklamen ;o) Men å andra sidan så är jag en stickande blomstertant ;o))))))

Prizillas pastiller sa...

...är inte det mer skarprosa? Eller hur var det Bengt Grive sa "grönskandeblåljusgulskiftanderosaorangeturkos":))

Sussie sa...

;o) Bengt Grive har nog helt rätt i sin beskrivning.

Linda sa...

Så fina de blev!! Kanonhärlig färg, jag måste också testa med Kampes...tack för tipset.

Skam och elände med stickmaskinen, jag tror jag skulle blivit helt galen! Finns det ingen möjlighet att hon har en kartong liggandes nånstans med dessa grejor??

Prizillas pastiller sa...

nä Linda, vi har pratat om alla såna möjligheter. Nu har hon blivit rent otrevlig så vi pratas inte alls längre. Hon kanske är en slipad bedragerska, vad vet jag arma människa med en stor dumstrut på huvet...