4 oktober 2011

Korvstoppningsinfo

...sulle bara säga helt snabbt
- jag har inhandlat en st seniormobil med kamera och allt annat onödigt bortlämnat. Jag kan ringa, messa ta bilder, använda kalender, alarm, lyssna på radio under the dogwalks (vilket kanonljud) och jag bara äääällllskar Lotta Bromée. Sånt tycker jag är lite av teknikens under, att kunna gå många kilometer och lyssna på radions favoritprogram.

- jag har fått kontakt med DHL som levererar i morgon mellan 10-14. Merinoull på 500 grams koner, ny tryckstång till Brorsan, och - KABEL till Brorsan. Men han själv har inte hunnit hit ännu...

- men vad är väl Brorsan live mot en kabel som nästan inte finns...

Jo, den leveransen ser vi fram emot, men än viktigare är att maken nu äntligen fått tid för mammografi (skrev jag men menade absolut inte). magnetkamera. Han ska infinna sig på onsdag kväll på Södersjukhuset som tillsammans med stora Huddinge sjukhus är de två av Stockholmsregionens enda sjukhus som har specialkamera och som ska ske under narkos.
Jag är hyperventilerande lycklig över detta eftersom maken fått mera ont idag efter att ha varit hyfsat (skala????) smärtfri ett par dagar. Och fortfarande går han på morfin.

Men han hävdar med bestämdhet att det är värre att va ful - det kan man inte göra nåt åt:))

3 kommentarer:

Nina sa...

Himla bra att kabeln kommer först, för när brosan själv anländer vill du KASTA dig över honom och det går inte utan kabel. :-)

Prizillas pastiller sa...

Ja Nina, helt rätt, jag har ju dessutom haft manualerna här ett par veckor så jag bygger luftslott och spelar luftgitarr:))
Fyrfärgsväxlaren har jag uteslutit i ett första skede...
Har däremot letat padda men se såna växte inte på trän...

Linda sa...

Å jag har två paddor! En till hålkortsmaskinen jag aldrig använder och en till 940´n...samlaren är mitt andranamn :-)

Jag har helt glömt bort att du bad mig om hjälp med din nya maskin och nu finner jag inte din mailadress. Om du fortfarande behöver mig så kan du maila på linda(at)stickat.nu

Hoppas du fått tag på alla dina efterlängtade grejor nu!