15 oktober 2011

Nej, det är helt enkelt inte sant!

Jaa, kära stickvänner,
kvällen blev inte vad jag hade förväntat mig.
Här står man laddad med garn och nyinköpt kabel för att äntligen efter dryga månaden få testa Brother KH940.

En stor del av det som skulle ingå i köpet är med som tex huvudbädd, resårbädd, spetssläde, fyrfärgsväxlare och stickbord. Och manualer.
Det som saknas är huvudsläden (!!!), alla verktyg, garnledare och garnförare, skruvtvingar både till huvudbädd och resårbädd, förlängningsdel till uppläggningskam och alla vikter.
Vi som är stickisar inser snabbt att det går inte alls att använda vare sig huvudbädd eller resårbädd.

Svaret från säljaren när jag ringer och är lätt upprörd blir: "Jamen jag sa ju att jag inte kan något om stickmaskiner". Och hon har varit lite vimsig men jag pratade med den återförsäljare som hon hade köpt maskinen av. Den har alltså bara varit i en ägo, men med en vad jag förstått, tragisk familjehistoria bakom. Jag tror ärligt inte att det är försök till bedrägeri.

Visst, den är i skick som ny, men det har man inte direkt nån glädje av för ögonblicket...
Och jag ska få pengarna tillbaka.

Men jag känner mig så dum. Skulle förstås åkt ner och kollat den, fast hon skickade ju bilder och jag tänkte inte på att kolla att huvudsläden fanns där, det verkade så självklart. I min värld.

Så vad gör man nu? Hon har inte begärt delarna tillbaka, och det får hon förstås mot fraktkostnaden (dyrt) men hon kan ju ändå inte sälja den till någon.

Hm, denna dag kommer icke att glömmas...
(Läs mina tänkvärda ord här till vänster)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Men det kan väl inte vara så svårt att få tag på en huvudsläde till den där maskinen. Titta på e-bay. Jag tror att priset är överkomligt. Så tokigt det kan bli. /Bibbi

Prizillas pastiller sa...

Det är möjligt, och släden är väl en av de enklare delarna, men nu har jag upptäckt att det saknas en massa delar även till resårbädden. Jag kan ju inte köpa delar för mer än jag betalat...
Näe, man ska hålla sig till en maskinsort så man ser omedelbums vad som saknas...

Sussie sa...

Din stackare!!!!!!Och så mycket energi som gått åt till denna maskinen.

Anonym sa...

Det var ju tur i oturen att du får pengarna tillbaka. Det lyckades inte jag med när jag inte fick alla grejer till min första stickmaskin. Jag är för godtrogen för att känna igen en oärlig människa. /Bibbi

Anonym sa...

Lider med dig.../marie

Surtanten sa...

O nej :-((
En sådan besvikelse.
Bra att du får pengarna tillbaka. Med tiden kan du kanske komplettera den, om du behåller den. Och om du orkar........

Nina sa...

Men, din stackare!!! Sånt elände. Tur att din säljare är så ärlig att du får pengarna tillbaka. Men det är så tråkigt iallafall.
Enklast och kanske billigast är nog att köpa en annan komplett maskin med resårbädd. Tänk bara på att det är skillnad mellan slädarna till elektronikmaskinerna och till hålkortsmaskinerna så jag tror inte att man kan byta emellan.
Kram