18 oktober 2011

...och därmed basta

Man ska undvika att ge sittplats för otrevliga händelser i livet. Det tar på tok för mycket energi av det goda man istället kan dela med sig av. Och njuta av.

Jag har gjort en hatt på grovisen. 2 tr ullgarn från Yllet, en liten snutt jag hade kvar. Det går ju nästan inge garn alls när du ska tova en lite brättad hatt. Kanske jag lyckas denna gång. Kommer på bild i tovat skick...

Och så undrar jag om det är fler i församlingen som får två av varje mejl, exakt samma tidpunkt är de från också.
OK, jag ser mig som extra rikt belönad av alla uppmuntrande axlar:))

6 kommentarer:

Sussie sa...

Håller tummarna för att hatten ska bli ordentligt tovad och inte sladdrig. Överblivet garn räcker annars till en basker eller till ett par pulsar ;o) Ha en bra dag.

Janicke sa...

Du är klok, du! ♥

Prizillas pastiller sa...

...man är aldrig klokare än de människor man omger sig med. Hur gör du hjärtat? på fejjan tar man <3 men det fungerar väl inte här?

Och Sussie, har du nåt bra grovisrecept på basker? Har aldrig försökt. Är det krångligt?

Sussie sa...

Jag har ett liggandes på bloggen. Den randiga du vet.....Länken finns på sysidans forum ;o) Lätt att göra och funkar med Kampes

Prizillas pastiller sa...

Tack Sussiegull:)

Prizillas pastiller sa...

...hittar inte den på sysidan. Länkar till din blogg, men den har jag ju! Har jag huvet under armen?