24 oktober 2011

Rapport från en programmerare

HA, säger jag bara - innan jag ens hunnit prova om mönstren fungerar!!! Jo, jag har tillbringat ett par timmar varje dag och programmerat in mina favvismönster i brorsan.
Det är inte alls svårt, och när fingertopparna väl kommit igång går det riktigt fort. Det är bara lite svårt att vänja sig vid pipet som varje "maska" avger.

Det blir alldeles olidligt spännande nästa vecka när paketet från Brothershopen dyker upp och resterande delar till brorsan kan sättas på plats. Har förstås också beställt extranålar, tryckstång, alla små verktyg osv. Plus skydd till resårbädden, nödvändigt. Och huvudsläde med alla tillbehör. Och Hasse är så otroligt bussig. Har tagit begagnade delar där han tyckte det kunde duga och om de varit fina, för att hålla nere kostnaderna.

Ja det blir ett dyrt kalas, men lägger jag på så tycker jag inte det är så oävet i alla fall. Jag gav fem för huvudbädd+resårbädd+stickmaskinsbord+fyrfärgsväxlare och knappt lika mycket till nu, men då är det en del smått och gott extra som jag ändå tänkt inhandla. Och faktum kvarstår, själva maskinen är så gott som oanvänd, ren och fräsch.

I den långa väntan tar jag och stickar upp flera tofflor till folket...

4 kommentarer:

Birgitta sa...

Fasligt pipande hemma hos dig i helgen förstår jag! Tofflor till folket tycker jag låter som en bra idé, börjar bli kallt om tårna om kvällarna nu...

Prizillas pastiller sa...

...så har jag nu upptäckt en liten ljudratt på maskinen - månne den går att använda till att reducera pipen...

maskinstickning sa...

Låter härligt, gläds med dig att det gick att lösa :)

Surtanten sa...

Så roligt :-))

Sådant där resårbäddskydd har jag suktat efter i flera år, det ser så proffsigt ut.