14 oktober 2011

Så underligt när under sker

...efter att min kompis i Skåne haft godheten att hämta brorsan (Brother KH940) i Malmö, blev den hemförd till henne i Hörby. Där skulle den åkt med en kompis till henne fvb Hölö. Detta bestämdes den 17 september och färden hit skulle gå den 1 oktober.
Denna kompis blev sjuk.
Nya Hölö-resenärer vidtalades en vecka senare. Den resan blev inställd.
Så i torsdags skulle nästa gäng vidtalas - det sprack också.

Det var då jag pratade med så konstiga bokstäver.

Som av en händelse pratade jag med min lillebror i går kväll, utan att veta var han befann sig. Och som av en skänk från ovan var han just då hos sin svåger i Helsingborg. Hänger du med?

Denna hjälte, för det är han ju nu, åker från Helsingborg och hämtar upp maskinen i Hörby. Han ska visserligen till Kristianstad först, men bara känslan av att han har maskinen i bakluckan
är helt obeskrivlig. Det har alltså tagit en månad att få hit brorsan från Malmö.

Nåja, den är fortfarande inte hemma, men nu kan jag ju inte sluta hoppas på att den slutligen ska hitta - hem.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser, allt ordnar sig. Det gäller bara att ha tålamod. /Bibbi

Surtanten sa...

Ja, men har den ju i allafall kommit inom familjen :-)
Nu är det bara att jaga på lillebror så han skyndar sig.

Birgitta sa...

Men så bra! Då är den ju faktiskt på väg nu, du är tillbaka till det vanliga alfabetet och solen skiner - perfekt!

Nina sa...

Härligt att brosorna är påväg. :-) Tänk att man blir som ett barn när man väntar på något. Otålig så det bara skriker om det. Gläds med dig att du får hem din brosa snart.

Prizillas pastiller sa...

Tack flickor för alla glada tillrop.
Sen ikväll smäller jag av fyrverkeripjäserna när brorsan väl landat... Så nu är ni förvarnade ifall smällen hörs över hela landet:)