1 november 2011

...bättre två böcker i handen än en bok i skogen

Kerstin Ekmans senaste, ett måste. Kanske man kan lära lite om skojarbranschen...:)))))
...så enkla modeller. Och vilka färgkombinationer. Man behöver lite skjuts ibland...


Mumsfillibabba var den här mönsterboken. Egentligen inte alls så mycket nytt mönstermässigt, men sammansättning och modeller var både trevliga och enkla. Många gånger är det enklaste också det vackraste.

I morron blir det en tur till kära väninnan norromstan och hennes terrierpaket. Då ska vi sätta upp SK280 med ribber och lite annat som hon köpt av mig. Och jag nattar över så det lär bli en riktig tjejkväll med oerhört mycket viktigt prat om stickat. Kanske nåt glas vin slinker ner...

För övrigt är friggan färdigmålad interiört. Men jag är fortfarande på lyran. Måla tak, väggar och golv på 10 kvm kräver sin tribut. Och det är inte billigare (eller nyttigare?) än vin...

3 kommentarer:

Birgitta sa...

Uh ja, det är lite läskigt att måla i relativt små utrymmen. En gång lackade jag inuti garderober i en båt - kan säga att ingen ville sitta bredvid mig på spårvagnen på väg hem sen :-) Men tack för boktipsen, underbara koftor! Hoppas du känner dig på G igen...

MarieE sa...

Hallå där, tjejen!!! Har du trasslat in dig i spetssläden?
Hm...börjar bli orolig :)

Prizillas pastiller sa...

Tack Birgitta, nu har jag hämtat mig hyfsat. Med ålderns rätt tar det längre tid varje målaromgång!

Och Marie, jag har inte trasslat in mig, snarare trasslat mig ur testerna på KarlHenrik.
De ska återupptas så snart julklappsbeställningar är avklarade. Sen ska det vara slut på beställningsjobb, man hinner ju inget eget...
Don´t worry, be happy...