5 november 2011

...en garnoholic i farten

...mer av Kampes tvåtrådiga. Deras färger är som bottenlösa pralinpåsar:)
Så har jag inhandlat shetlandsull av Carina. Den blir helt fantastisk i KarlHenrik. Har haft en provlapp i fickan inför besök i knappaffären och jag längtar efter att få göra nåt riktigt vackert av ullen. Väntar också på att Carina ska trolla fram en lingonröd så jag får sticka en lingonkofta åt en snäll granne...

Snälla grannar ska man vara snäll emot:))

Och den pågående syfestivalen på Älvsjö-mässan tänkte jag utebli ifrån denna gång. Dels pga att jag inte har garnbehov (!?), dels pga att jag fick ett horn i sidan till arrangörer och föreningar efter de två förra omgångarna.

Jag kan möjligtvis gå med på att det är långsint av mig...

3 kommentarer:

MarieE sa...

Åh...du är åter, bara intrasslad i ullen! Skönt :)
Vilka härliga koner du köpt!Vill ha......Nehej, nu ska jag testa en ny modell....tar nog fram maskinen, också. Man vill ju inte vara sysslolös :)

Evaikrusan sa...

Jag stannade till hos Kampes vid sista syresan. Ja, det är helt underbara färger. Sitter en röd entrådig i 940, helt slätstickad. Är jättefin. Vilken Carina hittar du shetlandsull hos?

Prizillas pastiller sa...

visst Marie, det är säkert stor risk att vi blir sysslolösa!!!! Varje vargavinter har jag tackat en av mina änglar för att jag har en så tidsödande hobby...

Och Eva, du hittar Carina på hennes blogg här till höger, hon kanske har några koner kvar, hon sålde på Blocket för 30/hg och ullen är kanonfin. Perfekt för standard...