17 november 2011

...fortsättning från föregående sida

och som pricken över i:et fick jag göra om det där framstycket ytterligare 2 ggr. Först för att jag gjorde fel i upplägget med hålmönster. Sedan för att jag - efter att ha "sytt ihop" upplägget med msp 9,5 - fortsätter att sticka hela framstycket på msp 9,5.
Jag kan berätta att framstyckena inte blev lika varandra.

Och jag fick nu två framstycken att repa upp för att garnet ska räcka. Och hur kul är det med ett ganska tätt tvåfärgsmönster?

4 kommentarer:

Sussie sa...

Ja det är förargligt när man gör sådana "slarv" fel. Men du vet att du är i gott sällskap ;o)

Surtanten sa...

Ack, ack, så trist :-(

Hoppas att du har två nystmaskiner, så du kan nysta upp båda färgerna samtidigt. Samt någon som håller i stickningen, en bit bort från nystmaskinerna. Då brukar det gå ganska snabbt att repa upp tvåfärgat, utan allt för mycket trassel.

Prizillas pastiller sa...

näe, har icke två maskiner. Men två händer som har fått byta nystan vartannat varv. Funkar bra att nyta när man samtidigt tittar på en Midsomer film:))

MarieE sa...

Snygg effekt......men helst planerade sådana.
Urläckra hattar, förresten.
Ha det gott!